KİMLER KATILMALI:
Müşteri ilişkileri sorumluları, satış danışmanları, kasiyerler, food ve non-food grubu çalışanları ile müşteri ile karşı karşıya gelen tüm market çalışanları.
KAZANIMLAR:
Zincir marketlerde çalışan yönetici ve çalışanların, kendine özgü bir müşteri yapısı içeren market müşterileri ile daha etkin ve yaratıcı iletişim kurabilme becerilerini geliştirerek, “ müşteri odaklı hizmet” anlayışı ile müşteri memnuniyetinin sağlanması amaçlanmaktadır.
İÇERİK:
Grup Çalışması
-
Zincir Marketlerde Müşterilerle Karşılaşılan Sorunlar
Müşteri Kavramı
-
Müşteri Kimdir ve Ne Bekler?
-
Zincir Marketlerdeki Müşteri Yapısının Analizi
-
İç Müşteri / Dış Müşteri
-
Yönetim Anlayışındaki Değişimlerin Sonuçları Açısından Müşterinin Önemi
-
Müşterinin Gerçekte satın Aldığı Nedir?
-
Müşteri Kaybetmenin Maliyeti
Müşteri Odaklı İletişim Geliştirme
-
Müşteri Gözüyle Zincir Market Elemanlarını Değerlendirme Kriterleri
-
Müşteri İlişkilerinde İlk 5 saniyenin Önemi
-
Müşteri İlişkilerinde “İlgi”nin Önemi
-
İletişim Modeli
-
Kişilerarası İletişimde Engeller
-
Savunucu İletişim- Savunma Mekanizmaları
Klasik Müşteri İletişimi / Müşteri odaklı İletişim
-
Proaktif İletişim ve Reaktif İletişim
-
Müşterimize Kullandığımız ve Kullanabileceğimiz Sözcükler
-
Müşterimizin Bize Davranışı, Bizim Davranışımızın Bir Yansımasıdır.
-
Olumlu Tutumun ve Olumsuz Tutumun Sonuçları
-
Görünüş ve Davranışın Etkileri
Müşteriyi Tanımak
-
Dinleme Sanatı (İşitme/ Dinleme/ Anlama)
-
Empati
-
Kendimize Müşterimizin Gözüyle Bakabilmek
-
Durumsallık
Grup Çalışması
-
Zincir Market Müşterisinin Beklentilerinin Karşılanması ve Daha Etkin İletişim Kurmamamıza Neden Olan engellerin Saptanması ve Çözüm Önerileri
Profesyonellik
-
Temsil Sorumluluğu; Müşterimizin Marketimiz İle İlgili Algılamalarını Biz Yönlendiririz.
-
Bir Yaşam Tarzı Olarak Profesyonellik
-
Profesyonellerin ve Profesyonel Olmayanların Davranışları
Zor Müşterilerle Başa Çıkma
-
Market İçindeki Farklı Müşteri Tiplerine Karşı Farklı Davranış Geliştirebilme
-
Müşteri İtirazlarını Karşılama ve Çözme Yöntemleri
Müşteri Sadakati Yaratmak
-
Müşteri, Memnuniyetini Nasıl İfade eder?
-
Müşteri Odaklılık = Müşteri Memnuniyeti
-
Sonuç: Müşteri Odaklı Hizmet İle Sadık Müşteri Yaratmak
Uygulama / Rol Oynama
Tasarlanmış bir market ortamında; kasa başında ve reyonda yapılacak rol oynamaların, kamera ile tespiti ve konular üzerinde tartışılması.
SÜRE: 2 Gün
Detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.