Eğitim / Perakende - Satış-Pazarlama Eğitimleri

KİMLER KATILMALI:
Müşteri ilişkileri sorumluları, satış danışmanları, kasiyerler, food ve non-food grubu çalışanları ile müşteri ile karşı karşıya gelen tüm market çalışanları.
 
KAZANIMLAR:
Zincir marketlerde çalışan yönetici ve çalışanların, kendine özgü bir müşteri yapısı içeren market müşterileri ile daha etkin ve yaratıcı iletişim kurabilme becerilerini geliştirerek,  “ müşteri odaklı hizmet” anlayışı ile müşteri memnuniyetinin sağlanması amaçlanmaktadır.
 
İÇERİK:   
        

Grup Çalışması

  • Zincir Marketlerde Müşterilerle Karşılaşılan Sorunlar
 Müşteri Kavramı
  • Müşteri Kimdir ve Ne Bekler?
  •  Zincir Marketlerdeki Müşteri Yapısının Analizi
  • İç Müşteri / Dış Müşteri
  •  Yönetim Anlayışındaki Değişimlerin Sonuçları Açısından Müşterinin Önemi
  •  Müşterinin Gerçekte satın Aldığı Nedir?
  •  Müşteri Kaybetmenin Maliyeti
Müşteri Odaklı İletişim Geliştirme
  • Müşteri Gözüyle Zincir Market Elemanlarını Değerlendirme Kriterleri
  • Müşteri İlişkilerinde İlk 5 saniyenin Önemi
  • Müşteri İlişkilerinde “İlgi”nin Önemi
  •  İletişim Modeli
  • Kişilerarası İletişimde Engeller
  • Savunucu İletişim- Savunma Mekanizmaları
  Klasik Müşteri İletişimi / Müşteri odaklı İletişim
  • Proaktif İletişim ve Reaktif İletişim
  • Müşterimize Kullandığımız ve Kullanabileceğimiz Sözcükler
  • Müşterimizin Bize Davranışı, Bizim Davranışımızın Bir Yansımasıdır.
  •  Olumlu Tutumun ve Olumsuz Tutumun Sonuçları
  •  Görünüş ve Davranışın Etkileri
 Müşteriyi Tanımak
  •  Dinleme Sanatı (İşitme/ Dinleme/ Anlama)
  •   Empati
  • Kendimize Müşterimizin Gözüyle Bakabilmek
  •    Durumsallık
 
Grup Çalışması
  • Zincir Market Müşterisinin Beklentilerinin Karşılanması ve Daha Etkin İletişim Kurmamamıza Neden Olan engellerin Saptanması ve Çözüm Önerileri
 
Profesyonellik
  • Temsil Sorumluluğu; Müşterimizin Marketimiz İle İlgili Algılamalarını Biz Yönlendiririz.
  •  Bir Yaşam Tarzı Olarak Profesyonellik
  •  Profesyonellerin ve Profesyonel Olmayanların Davranışları
                       
 Zor Müşterilerle Başa Çıkma
  • Market İçindeki Farklı Müşteri Tiplerine Karşı Farklı Davranış Geliştirebilme
  •  Müşteri İtirazlarını Karşılama ve Çözme Yöntemleri
Müşteri Sadakati Yaratmak
  •   Müşteri, Memnuniyetini Nasıl İfade eder?
  • Müşteri Odaklılık = Müşteri Memnuniyeti
  • Sonuç: Müşteri Odaklı Hizmet İle Sadık Müşteri Yaratmak
 Uygulama / Rol Oynama
Tasarlanmış bir market ortamında; kasa başında ve reyonda yapılacak rol oynamaların,  kamera ile tespiti ve konular üzerinde tartışılması.
 
 SÜRE:    2 Gün



Detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.